Pěstitelé stále častěji prodávají své produkty přímo zákazníkům
Jihomoravští pěstitelé zeleniny a ovoce stále častěji prodávají své produkty přímo nebo přes internet, protože tvrdí, že obchodní řetězce o jejich zboží kvůli levnému dovozu nestojí. ČTK to řekla ředitelka Ovocnářské unie Jiřina Homolová. Řetězce ale popírají, že o zboží od domácích farmářů nemají zájem.
„Spolupráce s lokálními dodavateli je součástí naší dlouhodobé strategie. Prodej českých výrobků upřednostňujeme a snažíme se, aby měly v nabídce co největší zastoupení. Spolupracujeme nejen s regionálními pekaři či dodavateli uzenin a lahůdek, ale i ovoce a zeleniny,“ řekla ČTK mluvčí společnosti Tesco Eva Karasová. V sezoně podle ní nabízejí přibližně 90 procent jahod a 70 procent květáku a brokolice od tuzemských pěstitelů. „Jediný způsob, jak dostaneme naše zboží mezi lidi, je přímý prodej pomocí našich internetových stránek,“ řekl ČTK bio pěstitel Ivan Doleček z Modřic na Brněnsku. Zájem zákazníků se podle něj zvýšil. „Vím, že lidé rádi nakupují v marketech, ale meruňky nebo broskve z dovozu se s čerstvým ovocem utrženým u nás ze stromu nedá srovnat. Kvůli letošní velmi špatné úrodě, ale nemůžu meruňky nabídnout,“ dodal Doleček. Růst zájmu o čerstvé ovoce i zeleninu přímo od pěstitelů potvrdil Martin Šťastný ze Slavkova u Brna. „V poslední době se zájem zvýšil. Já do obchodu pro zeleninu nechodím, tak si netroufnu kvalitu soudit, ale lidé říkají, že zelenina od nás je lepší,“ řekl. Šťastný bedýnky se zeleninou a bylinkami rozváží téměř po celé Moravě. „Někteří lidé k nám jezdí, jiní si nechají namíchat zeleninu do bedýnky a já jim ji dovezu. Některé rozvozy jsem dokonce musel odmítat, protože bych to nestíhal,“ dodal. Podle něj mu tento způsob prodeje zajistí největší odbyt, ale dodává také do stánků. Od obchodních řetězců prý žádný zájem nezaznamenal.
- ČTK, 22.6.2012
Diskusní téma: Pěstitelé stále častěji prodávají své produkty přímo zákazníkům
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.